בלוג

בירת הכושר

רצים בירושלים

ירושלים מארחת לראשונה את אליפות ישראל בכושר גופני. יום ראשון מרהיב במגדל דוד ולמחרת אולם גועש במלחה, זה מה שיקרה בימים חמישי ושישי הקרובים, שבסיומם יוכתרו ויזכו בפרסים כספיים הטובות והטובים ביותר בישראל בקרב-רב הכולל הנפת משקולות קלאסי לצד אתלטיקה קלה וכבדה, התעמלות ואופניים, אירובי ועוד מיומנויות.

זה כביכול מתחת לרדאר הספורט שמכוונן אל הענפים האולימפיים אבל ביום חמישי נפתחת אליפות ישראל בכושר גופני שהיא תחרות מטורפת הכוללת הנפת משקולות קלאסיים אתלטיקה קלה, אתלטיקה כבדה, התעמלות, אופניים, אירובי, והמנצח בה הוא מעין סופרמן שצבר את מירב הנקודות בקרב-רב הכולל את כל אלה.

400 מועמדים הגישו בווידאו אודישן מוקדמות הכולל "שבוע מלחמה" של ארבעה אימונים, ומתוכם, לאחר סינון, נותרו 207 ספורטאים, גברים ונשים, נוער מגיל 15 עד 17 ומבוגרים מעל גיל 45, שיופיעו בשלב הראשון של התחרות.

אגב, הנשים הן כמעט 50 אחוז ממספר המתמודדים.

קופצים עם נעלי קרוספיט

ירושלים מגבירה קצב

האליפות מגיעה לראשונה לירושלים לאחר 12 שנים תל אביב, והשלב הראשון ייערך במגדל דוד ההיסטורי, מסמלי העיר. לא פחות. עיריית ירושלים, שרצתה להביא לעיר הבירה תחרות גדולה נוספת בקיץ בו היא גם מארחת את אליפות אירופה באתלטיקה עד גיל 18, חברה אל המארגנים שרצו לוקיישן מיוחד כפי שיש תחרויות בקולוסיאום של רומא, באקרופוליס באתונה ובאתרים היסטוריים אחרים בעולם.

שני מקצים יתקיימו ביום הראשון במגדל דוד, למחרת ממשיכים ל2 מקצי מיון נוספים שלאחריהם הטובים ביותר בקטגרויות השונות עולים לגמר הכולל מקצה גמר מרתק שיתקיים לעיני יציעים מלאים באלפיים צופים באולם מלחה המיתולוגי של הפועל ירושלים כדורסל. 

השלב הראשון במגדל דוד אינו פתוח לקהל.

פרסים בשווי 30,000 שקלים מחכים לשלושת הראשונים בכל קטגוריה, כשבסוף ינצח לאו דווקא המהיר יותר או החזק יותר אלא מי שישלב בין המהירות, הכח והיכולות השונות שהתחרות דורשת. 

הענף הייחודי הזה הולך וצובר תאוצה בעולם, והוא ידוע בעיקר בשם קרוספיט אם כי זהו מותג מסחרי של חברה ספציפית, המקיימת את האליפויות שלה במדיסון סקוור גארדן הנודע של ניו יורק. גם בארץ צצו המון מועדונים העוסקים בענף אולם המארגנים מקפידים לאמר כי מדובר פשוט באליפות כושר גופני החוזרת אלינו לאחר שנתיים של קורונה.

באליפות ישראל או בפארק הציבורי אנחנו איתכם באימון הבא:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *