בלוג

איך בוחרים את נעלי הריצה המתאימות ביותר?

בחירת נעלי ריצה

מזל טוב! החלטתם לקנות נעלי ריצה חדשות, אבל איך לבחור את הנעליים הכי מתאימות? מה החשיבות של בחירת נעליים נכונות ומה השיקולים בבחירה? אלו הרבה שאלות טובות ויש להן תשובות טובות!, אז תצטרפו אלינו לסקירה קצרה של איך לבחור נעלי ריצה בצורה מיטבית.

למה בחירת נעלי ריצה משנה?

 קודם כל, האם יש הבדל משמעותי בין נעלי ריצה שונות? לחלוטין כן. נעליים טובות סופגות את הפגיעה ממשטח הריצה שלכם כמו כן הנעליים בהתאם למשטח הריצה אליו אתם רגילים ועליו אתם רצים בדרך כלל מספקות מדרך ואחיזה שישפרו את החוויה ואפילו יכולות להשפיע על הביצועים שלכם, אבל איך לבחור את הנעליים הנכונות?.

נעלי ספורט נוחות

איך לבחור את נעליי הריצה הנכונות?

 קודם כל בוודאות יש נעליים פחות טובות ויותר טובות אבל התשובה אינה אבסולוטית, הנעל ה"הכי טובה" צריכה להתאים לאיך שאתם רצים קודם כל. אנחנו רצים מרחקים שונים על משטחים שונים בתדירות שונה והנעל צריכה להתאים לצרכים אלו.

 

אם אתם רצים מתמידים שרצים יותר כל שבוע, יש סיכוי סביר שנעל תומכת ומרופדת עשויה לספוג חלק מהזעזועים המתרחשים בזמן שאתם רצים, בעוד רצים שרצים מספר נמוך יותר של פעמים עשויים להעדיף נעל קלה יותר. אם אתם רצים ריצות ארוכות ייתכן שתעדיפו נעליים קפיציות ומרופדות לשיפור הנוחות, במקרים של ריצות מהירות או מרוצים לרוץ מועדף ללכת על זוג נעליים קל, מהיר יותר.

בדיקת נוחות בנעלי ספורט

צורת הריצה גם היא עשויה להוות גורם חשוב במקרה הזה. אם אתם רצים באשר התנועה של הרגל היא כלפי פנים או חוץ כאשר הרגל מורמת, יכול להיות שזה ישפיע על בחירת הנעל או אפילו יכול להיות שתזדקקו למדרס מיוחד. כמובן שיש משתנים רבים שיכולים להשפיע על בחירת הנעל הייחוד עם התחלתם לא מזמן ואתם לא מכירים, יש לנו כמה כללי אצבע שחשוב להקשיב להם בעת רכישת נעל חדשה.

כללי האצבע שלנו:

  1. תבדקו עם מומחה האם צורת הריצה שלכם משפיעה על הנעל, אתם מוזמנים אלינו לפרוראנר כדי לבדוק עם הצוות המקצועי שלנו ועם המכשור בחנות, או תקפצו לאיש מדרסים מקצועי לרצים, החברה בחנות יוכלו להסביר לכם איזה נעל מיוחדת כדאי לכם לרכוש שתתאים לסגנון הריצה שלכם.
  2. תמיד חשוב למדוד לפני שקונים, במידה וקניתם במשלוח עד הבית אצלנו תוכלו תמיד להחזיר את הנעל אם היא לא תתאים לאחר המדידה, המידות עלולות להשתנות קצת בין מותג למותג ורוחב הנעל והמבנה עלול לא תמיד להתאים כמו שצריך, אז מדידה שמגיע השליח וסיבוב הליכה של כמה דק ייתן לכם אינדיקציה ראשונית אם הנעל מתאימה, לחץ לא נעים על קשת הרגל ברגע הראשון יכול להפוך לשפשוף משמעותי בריצות הראשונות .
  3. אז איפה אתם רצים בכביש או בשטח? אם אתם רצים בריצת כביש ישנם נעליים שיותר מתאימות לכם ואותו הדבר לריצת שטח, ריצה בשטח דורשת נעל תומכת שתעזור לכם להתמודד עם השטח המגוון ,יש שטחים מגוונים ושיפועים שצריך להתאים להם נעל מתאימה לשטח.
  4. נעליים יעודיות לתחרות או נעליים לאימון: במקרים רבים עבור אימון נבחר נעליים עמידות שיכולות לעמוד בעומסים של ריצות ארוכות וק"מ גבוה חודשי , לעומת זאת בתחרות נרצה נעליים קלות ככל האפשר כדי למקסם את הפוטנציאל לטווח הקצר שלנו עבור הביצועים בתחרות כמו כן כיום יש כמה סוגים של נעלי תחרות עם סוליית קרבון שמשפרת את המהירות בריצה והדחיפה ויכולה לעזור לשיפור הזמנים. . חשוב "לשמור" את הנעליים לתחרויות ולאימונים המהירים  ,בכדי שהנעל תחרות שגם ככה מחזיקה פחות ק"מ מנעל רגילה  תשמור על הרגליים בתחרות .
  5. רושם ראשוני הוא חשוב!, אם התחושה שלכם על ההתחלה היא מעולה ואתם מרגישים כאילו אתם מרחפים על ענן אתם הגעתם לנעליים הנכונות לעומת זאת נעל שיש בה תחושת אי נוחות אפילו קטנה תוביל אתכם למקום לא טוב אחרי ריצה אחת כנראה.

נעלי ריצה על כביש

לסיכום

בעזרת 5 שלבים בסיסיים תוכלו להוריד הרבה שאלות מהתהליך ולנטרל חלק גדול מהסימני שאלה בבחירת הנעליים, ובכל מקרה אנחנו בחנות פרוראנר מחכים לכם בחנות ובאתר לענות על כל שאלה ולעזור לכם לבחור נעליים מעולות שיהפכו כל ריצה לחוויה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *