בלוג

ריצת חימום

אלפי רצות ורצים במרוצי האביב של סוף השבוע הקרוב. מזג האוויר עובר שינוי דרמטי ועל כן שוחחנו עם מדריך הריצה ואיש הברזל אסף לב על הדרך הנכונה להתכונן ולהתאקלם. ראשון לציון, הוד השרון, סביון ואצבע הגליל מארחות את המרוצים, הקור יתחלף בשרב, ופרו ראנר ניוז מכינים אתכם למשימה המאתגרת.

האביב התעכב קצת אבל נפל בול על מתקפת מרוצים הנוחתים עלינו בסוף השבוע הקרוב, אלא שכרגיל בישראל, מזג האוויר עובר מקיצוניות אל קיצוניות כך שהקור העז בו חשנו רק בסוף השבוע האחרון מתחלף בשרב של סוף השבוע הקרוב. 
 
מרוץ הוד השרון, מרוץ סביון, מרוץ אצבע הגליל ומרוץ ראשון לציון יקבצו אלפי רצות ורצים ביום שישי, עם שלל מקצים ומסלולים, ומומלץ לשמוע אדם מנוסה כמו אסף לב, שנותן כמה טיפים לקראת חילופי העונות שיורגשו היטב בזמן הריצה. איך מכינים את הגוף למהפך?
 
אסף לב
אסף לב תמונה: רצים עם אסף

ריצת איקלום

אסף, איש ברזל, מרתוניסט, טריאתלט, רץ ובעיקר מדריך מנוסה של קבוצות ריצה, מדבר על איקלום: "איקלום מהמילה אקלים וזה הדבר הכי חשוב לקראת מרוצי סוף השבוע. אנחנו נמצאים בתקופה בה אנחנו סופר רגישים מכיוון שלא עברנו איקלום בין החורף לאביב ולכן המעבר הוא חד".
 
אז מה עושים? אסף ממליץ להתחיל בתזונה לקראת החום והיובש הצפויים: "מזונות סופחי נוזלים כמו ברוקולי וכרובית, ובכלל, להעמיס מים כבר מיום רביעי. בנוסף, כדאי לתרגל ריצה בתנאי חום. למשל, לרוץ עם קאפוצ'ון ובכך לתרגל הזעה. לראות שהכל עובד לך טוב. להזיע ולשתות כבר מאמצע השבוע ובכך לדייק את מאזן הנוזלים בגוף כי בחורף כולנו שותים פחות".
 
קבוצת הריצה של אסף לב, "רצים עם אסף", קיימת כבר 15 שנה, ואסף מצהיר: "מעולם לא בוטל אימון. בעיקרון, אני אומר לכל חניכיי להתחיל ולהתאמן כבר בחורף אל עונת המירוצים. בעונת ההכנה נבנית הקשיחות וכך אתה מגיע מוכן לאביב".
 
מגולן עד חרמון
את יריית הפתיחה לאביב בצפון יפתח `מרוץ אצבע הגליל` באגמון החולה, מרוץ חווייתי בלב עמק החולה מול נופים עוצרי נשימה של הרי הגולן, החרמון, הרי נפתלי וכמובן אגמון החולה שמספק תפאורה מושלמת לרצים ולרצות שיגיעו מהצפון ומרחבי הארץ. שלושה מקצים ולמעלה מאלף רצים ורצות.
מרוץ `אצבע הגליל`, מהווה שיתוף פעולה אזורי ראשוני וחשוב בתחום הספורט אליו חברו מספר רשויות צפוניות: מבואות החרמון, גליל עליון, קריית שמונה, גולן, מרום הגליל, יסוד המעלה, מטולה, ראש פינה יחד עם אשכול גליל מזרחי יחד עם חברת מרתון ישראל שתנצח במקצועיות על המרוץ בהיבטים המקצועיים.
במרוץ צפויים להשתתף כ-1500 רצות ורצים מרחבי הארץ והצפון שייקחו חלק בשלושה מקצים, 15 קמ, 5 קמ ומקצה עממי באורך 2 קמ ע"ש טרי פוקס למען גיוס כספים לחקר הסרטן בשיתוף מגבית קנדה. במקצה זה ישתתפו ילדים שיגיעו מהרשויות השותפות בהסעה מסודרת. השתתפות במקצה זה תהיה ללא עלות.
רצים עם אסף
הקבוצה של רצים עם אסף תמונה: רצים עם אסף

חולית בראשון לציון

מרוץ ראשלצ יכלול מקצים ל-10 קמ תחרותי, 5 קמ תחרותי, 2.2 קמ תחרותי ועממי לילדים. כמו כן יתקיים מרוץ ל-1200 מטר לתלמידי יסודי (כיתות ה-ו), 500 מטר לאנשים עם מוגבלות וכן מקצה 250 מטר אפרוחים.

המרוץ מתמקד בשטחים הפתוחים של העיר, עם נוף חולי מדהים, והוא נחשב למרוץ מהיר בהשתתפות מיטב הרצים הטובים בישראל.

בסביון תתקיים המהדורה ה-12 של  המרוץ על שם עומר ( (ניניו) חי, שנפל במבצע "צוק איתן". הארוע כולל מסלולים  למרחק  10 קמ, 5 קמ, 2 קמ, 400 מטר.
 
גם בהוד השרון זו המהדורה ה-12 והיא כוללת מקצים ל-10 קמ, 5 קמ ומקצה עממי למרחק 2 קמ. רשות הספורט המקומית תעניק פרס כספי לבית הספר המקומי, לחטיבות ולתיכונים, עם כמות המשתתפים המירבית במקצים התחרותיים ל-5 ול-10 קמ.
 

ובשבוע הבא: טריאתלון

אם כן סוף שבוע עמוס ומגוון עבור חובבי הריצה, עם מגוון נופים וסגנונות של ריצה, בשטח ועל הכביש, וכבר באופק, בשבוע הבא, ממתין טריאתלון להבים המסורתי בתקווה שיהיה קצת פחות חם. שתו מים ושיעבור הכל בשלום.

כמה מוצרים שיכולים לעשות לכם את העונה:

1 thoughts on “ריצת חימום

  1. zoritoler imol הגיב:

    Hello there! This is my 1st comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I genuinely enjoy reading your articles. Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same subjects? Thanks for your time!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *