בלוג

איזה אחלה אולם

באיולין טפרי דיאנה וייסמן

אליפות העולם לאתלטיקה באולם חוזרת אחרי פגרת קורונה עם שלל כוכבות וכוכבים, ושלוש ישראליות: הפיינליסטיות האולימפיות חנה מיננקו (משולשת) וסאלם באיולין טפרי (3000), והשיאנית הישראלית דיאנה וייסמן (60). דופלנטיס ינסה להרים את רף הקפיצה במוט אל גובה פנטזיונרי של 6.20 מטר, וכן יופיעו שיאנים עולמיים נוספים כגון קרוזר (ברזל), רוחאס (משולשת) ואתלטי על כמו אינגבריגטסן (1500), קתרינה ג'ונסון תומפסון (קרב-רב) ועוד. פרו ראנר מביאים לכם מבוא קצר ושימושי לקראת סופש עם מלכת הספורט

סוף שבוע מושלם לפנינו. גם פורים, גם שבת, גם קר מאוד בחוץ וגם יהיה חם עד לוהט באולם אחד בבלגרד בו תארח סרביה את אליפות העולם לאתלטיקה באולמות והכל בשידורים חיים בערוץ הספורט. פרו ראנר מציגים לכם בזאת את ההיילייטס הצפויים ומתי, ממליצים לכם לצפות, ליהנות מהדרמות ומהאסתטיקה ולספוג השראה מהמפעל שחוזר אחרי פגרת קורונה לראשונה אחרי ארבע שנים.
 

המלכה של המלכה

האליפות והשידורים ייפתחו ביום שישי בשעה 10.30 בבוקר עם תחרויות הקרב-רב לנשים וגברים. המפורסמת ביותר היא קתרינה ג'ונסון תומפסון, הבריטית מליוורפול, שתגיע כדי להגן על תוארה. KJT מחזיקה בתוצאה השניה בכל הזמנים בקרב 5 אבל מגיעה אחרי הפציעה  באולימפיאדת טוקיו בקיץ וכשמולה כבר הדור הבא בדמות המובילה בעולם העונה, אדריאנה סולק מפולין, וכן נור ויץ הבלגית, קנדל וויליאמס האמריקאית ועוד. האלופה האולימפית נאפי תיאם הבלגית אמנם לא הגיעה, אבל מלך האתלטים של טוקיו, דמיאן וורנר הקנדי, יתחרה על הזהב גם באולם.  
הזוג טפרי
הזוג טפרי צילום: איגוד האטלטיקה

תקווה בכחול לבן

שעה 11.15 תצא לדרך התחרות על תואר האשה המהירה בעולם ושם כבר יש לנו נציגה, דיאנה וייסמן, האשה המהירה בישראל והמדורגת 18 מתוך 49 אצניות בבלגרד עם שיא ישראלי טרי 7.23 שניות באולם. הספרינטרית האשקלונית תקווה להעפיל לחצי הגמר שיתקיים בסשן של הערב בשעה 19.10 בערב. אלופת אירופה, אווה סבובודה מפולין, פייבוריטית ברורה לאחר שרשמה השנה 6.99 שניות באולם.

דיאנה ויסמן
וייסמן התקווה הישראלית צילום: איגוד האטלטיקה

סאלם עליכם

מוקדמות ריצת ה-1500 מטר לנשים יוזנקו משעה 13.30 עם שיאנית העולם גולאף צגאי מאתיופיה, וגם כעבור שעה תהיה אתיופיה דומיננטית, כשמוקדמות ה-3000 מטר גברים ייצאו לדרך.
 
סשן הערב יתחיל בשעה 18.45 ואנחנו מתמקדים בפיינליסטית האולימפית שלנו, סאלם באיולין טפרי (10 בטוקיו), שתתחרה במוקדמות ריצת ה-3000 מטר בשעה 21.30. רעייתו של שיאן ישראל במרתון מארו טפרי, מדורגת 16 מתוך 21 הרצות בבלגרד, והיא תנסה להפתיע באולם כפי שהפתיעה במשחקים האולימפיים. הערב יינעל עם גמר 60 המטרים לנשים בשעה 21.55.
 

הכי מהיר

הריצה לתואר הגבר המהיר בעולם תוזנק בשבת בבוקר, שעה 11.45, ומסקרן יהיה לעקוב אחר ההפתעה של טוקיו, מרסל ג'ייקובס האיטלקי, שאמנם נראה טוב גם בעונת החורף באולמות אבל יפגוש לצידו את המהיר בעולם העונה, באולם, כריסטיאן קולמן האמריקאי, שהעמיד את תוצאת השנה בעולם על 6.45 שניות. תזכורת: קולמן הושעה בעבר על נטילת חומרים אסורים. 
 
כעבור שעה עובר המוקד אל גמר הקפיצה לגובה נשים, כשבהיעדרה של האלופה האולימפית והעולמית, מריה לסיצקאיה, בגין השעיית נבחרת רוסיה במסגרת הסנקציות כנגד משטר פוטין שפלש לאוקראינה, השדה פתוח לזהב אוקראיני מצד היריבה הגדולה, ירוסלבה מהוצ'יק, או החמישית בטוקיו והמובילה בעולם החורף, אלינור פטרסון, האוסטרלית שכותבת במחברת האישית בין קפיצה לקפיצה.
 

סולם יקוב

12.40 זו השעה להתחיל לעקוב אחר הרצה שקבעה את התוצאה הכי מהירה בעולם ב-20 השנים האחרונות ב-800 מטר, קילי הוג'קינסון הבריטית, אלופת אירופה באולם ומדליסטית הכסף האולימפית. בשעה 13.15 מעניין לא פחות כשעל המסלול יעלה לראשונה במפעל זה יקוב אינגבריגטסן הנורווגי המדהים, למוקדמות ה-1500 מטר, ריצה בה קבע שיא עולם באולם לאחרונה, 3.30.60 דקות ולאחר שהוכתר בקיץ כאלוף אולימפי. 
 
תכנית הערב במוצש נפתחת בשעה 19.05 עם גמר הקפיצה במוט לנשים בהובלת האלופה האולימפית, קייטי נגוט, שתתחרה בעיקר מול חברתה לנבחרת והאלופה המכהנת סנדי מוריס. מכאן מתחילה תנופה של גמרים וכוכבים. שיאן העולם בהדיפת ברזל ראיין קרוזר (שעה 20.40), הגמרים ל-400 מטר נשים וגברים, 1500 נשים, 60 משוכות נשים ו-60 גברים לקינוח.
חנה מיננקו
חנה מיננקו צילום: ניר שועלי

פינאלה משולשת עם חנה

היום השלישי והאחרון של התחרות הוא יום ראשון, ובשעה 12.00 בצהריים תתמודד חנה מיננקו בגמר הקפיצה המשולשת. כמו בכל תחרויות הקפיצות, אין מוקדמות בבלגרד, והפיינליסטית האולימפית בשלוש האולימפיאדות האחרונות (לונדון 2012 כאוקראינית, ריו וטוקיו כישראלית) מדורגת 14 מתוך 17 קופצות עם 13.93 מטר החורף (14.78 מטר שיא אישי)  אבל למדנו שמיננקו, השישית בגמר האולימפי האחרון, יודעת להתעלות בתחרויות החשובות. מה שבטוח, אף אחת לא צפויה להקדים את שיאנית העולם המדהימה יולימר רוחאס מוונצואלה, שזהרה בטוקיו עם השיא המהדהד, 15.67 מטר, ומסקרן לראות מה תעשה באולם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *