בלוג

יהיה 10

מזנקים לאליפות ישראל ל-10000 מטר
ריצות ארוכות זה לא רק טרנד בישראל אלא ענף ספורט שנוחל יותר ויותר הצלחות במישור הבינלאומי, האולימפי והמקצועני, ועל כן, כשמתקיימת אליפות ישראל בריצת 10,000 מטר, זו חגיגה. אמנם עדיין אין לנו הצלחות במרחק זה כמו במרתון, אבל התקווה היא כי ההצלחות על הכביש יחלחלו גם אל מסלול האיצטדיון ולפחות אל הריצה הארוכה ביותר שמתקיימת על מסלול 400 המטרים האולימפי הסטנדרטי.
 
יש לישראל רצים איכותיים, יש מאמנים מנוסים וטובים ויש שאיפות כפי שמגדיר אותן האחראי על ריצות ארוכות באיגוד האתלטיקה, איתי מגידי, לקראת האליפות שתתקיים באיצטדיון הלאומי שבהדר יוסף, תל אביב, ביום שלישי הקרוב: "28 דקות. הגיע הזמן למחוק את הגבול הזה. תחילה לכוון אל שבירת שיא ישראל, 28.09 דקות ולהתמקד במיוחד בהשגת הקריטריון לאליפות אירופה הקיץ במינכן, 28.15 דקות. לשם כך הבאנו שני פייסרים, אחד מאתיופיה ואחד מקניה".
 
הפייסרים הללו יובילו את מיטב רצי ישראל בשידור חי בערוץ הספורט ביום שלישי בשעה 20.30 בתקוה שהאובך ייעלם עד אז. בתחילה תוכנן כי הקהל יעמוד ממש קרוב למסלול כדי לדחוף את הרצים אל השגת המטרות אולם מכיוון שזה עלול להפריע לשידור הישיר הוחלט כי הקהל יעודד מהיציע. גם המרתוניסטים שלנו, חלקם כבר בעלי ניסיון אולימפי, ינסו לשדרג את הריצה החשובה הזו.
 

ריצה אל השיא

 
שיאן ישראל (28.09.42), היימרו עלמיה, השתתף ביום ראשון בחצי מרתון וינה ואולי יגיע רק כדי לסייע בדחיפת חבריו. השני בכל הזמנים, גירמה אמרה (28.10.32), חברו של היימרו מהפועל אורן השרון, ייתן פייט לשעון, אבל המסלול יכלול לא מעט מתחרים נוספים כמו למשל השלישי בכל הזמנים, מוגס טסמה ממכבי תל אביב (28.12.58) אם כי תוצאה זו הושגה לפנ תשע שנים.
 
עוד רצים שקרובים אל חציית קו 28 הדקות הם טדסה גטהון, שמחזיק בשיא הישראלי עד גיל 23 (28.18.73), חברו להפועל עמק חפר בוקאיו מלאדה (28.20.06) ושמואל אבוהיי מאתלטי הסמטה דרום תל אביב (28.24.62) אבל הההפרש בינם לבין רצים נוספים שירדו מ-29 דקות הוא לא גדול וייתכן שנראה בחוד גם את יימר גטהון ודוד טייאצ'ו ממכבי תל אביב, שבאים מהמרחקים הבינוניים, ג'מאל, שהתחרה באולימפיאדה במדי נבחרת הפליטים ומייצג את אתלטי הסמטה, עומר רמון, איילה גשאו, עומר רמון ועוד ועוד.  
לונה צ'מטאי סלפטר. מי יכולה עליה
לונה צ'מטאי סלפטר. מי יכולה עליה

לונה צ'מטאי סלפטר בגודל טבעי

 
 
באליפות הנשים (19.45) לא צפויות הפתעות למרות שהכוכבת של הענף בהא הידיעה, לונה צ'מטאי סלפטר, ממוקדת במשימות המרתון שלה אבל מן הסתם לא תחמיץ זכייה בתואר. אגב, שיאן המרתון הישראלי, מארו טפרי, חברה של לונה במכבי תל אביב, נמצא במחנה אימון בחו"ל.
 
 
גם כרואן חלבי, אלופת ישראל ומחזיקת שיא ישראל ב-1000 מטר תשתתף בתחרות: "לאליפות ישראל ב-10000מ' מגיעים טובי הרצים והרצות ומתחרים עד קצה היכולות. אני מגיעה עם מטרות גדולות, ראייה חדה וחשיבה צלולה וחזקה".
 
היילייט מעניין נוסף במקצה הנשים עשוי להגיע מכוונה של הלה עזרן בת ה-18שתנסה לשבור את שיא הנערות של מאור טיורי, המרתוניסטית האולימפית, שקבעה 36.21.20 דקות לפני 13 שנים. עזרן, חניכתו של יגאל לב, כבר שברה את שיא הכביש של טיורי כקדטית (37.55 דקות) והיא תערוך באליפות את תחרות הבכורה שלה על מסלול איצטדיון.
 
 
זוהר זימרו, מאמנם של: גירמה אמרה, טדסה גטהון ודרגה צ'קולה, אמר: "בחודשיים האחרונים היינו במחנה אימונים באתיופיה, האימונים היו ברמה טובה והתבצעו על פי התכנון. התחושה הכללית היא שעשינו הכנה טובה מאוד, כשהמטרה העיקרית היא לנסות לקבוע את הקריטריון לאליפות אירופה שתתקיים בחודש יולי".
 
 

גזצ'או: "באים לרוץ לפי התכנית"

 
גזצ'או יוסף, מאמנם של: היימרו עלמיה, גשאו איילה וטמסה מוגס, הוסיף: "אליפות ישראל ב-10,000מטר זה אירוע תמיד מרגש וכל הרצים הטובים משתתפים בו. מבחינת האתלטים שלי עשינו את כל הכנות בצורה טובה כמה שאפשר. חלק התאמנו פה בארץ וחלק היו במחנה אימונים באתיופיה וכולם מרגישים טוב. אני לא יודע בדיוק איך הריצה תתפתח אבל אנחנו באים לרוץ את הריצה שלנו לפי התכנית".
 
 
יובל כרמי מאמן אתלטי הסמטה סיכם: " הרצים הבכירים שלנו יחד עם רצים אחרים ינסו לשבור את שיא ישראל ועל הדרך לעשות את הקריטריון לאליפות אירופה. כולם מגיעים בכושר מצוין אחרי מחנה אימון של חודש באתיופיה. אני מקווה שתהיה לנו אליפות ותחרות טובה". 
 
 

גם אתם רצים ריצות ארוכות? הנה כמה מוצרים שכל רץ לריצות ארוכות צריך:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *