בלוג

במהרה בימינו

לאחר ששבר שיאי ריצה כאצן, הניף את גביע אירופה לכדורסל כמאמן כושר, הכין טניסאית להיות השלישית בעולם ושיפר מהירויות לכדורגלנים, חולם פיליפ פיינגולד לשדרג את הכדורגל הישראלי במהירות שתביא אותו למונדיאל. בינתיים הוא מקרב צעירים לשחק באירופה באמצעות ארגז כלים לשיפור מהירות אותו בנה בניו ג'רסי במשך 12 שנות אימון, אבל העיקר מבחינתו זה שיהיו בארץ מתקני ספורט חופשיים לנוער במקום סכינים, סמים ופשע.

מעטים וברי מזל הם האנשים שהופכים את כשרונם לאומנותם ופרנסתם ואצל פיליפ פיינגולד זה אפילו יותר מעבודה, זוהי שליחות. מאמן הכושר בן ה-48 היה מהספרינטרים המהירים אי פעם בישראל וכיום הוא מומחה בשיפור מהירות שרוצה לראות את נבחרת הכדורגל של ישראל במונדיאל בזכות מהירות גבוהה יותר של שחקניה, אבל חשוב מכך, הוא רוצה לראות בישראל יותר מגרשי כדורגל, טניס ואתלטיקה בחינם כדי  שילדים יבלו שם במקום ברחוב עם סכינים, סמים ואלכוהול. כבר 12 שנה הוא עובד בניו ג'רסי, משכלל את שיטתו, וזאת לאחר שהיה שותף כמאמן כושר לזכיית סן פטרבורג של המאמן דייויד בלאט ביורוקאפ הכדורסל, הזניק את הטניסאית האוקראינית היהודיה אלינה סוויטולינה אל המקום השלישי בעולם ועבד עם כדורגלנים על שיפור הספרינט.

עכשו הוא בארץ, על התפר בין ניו ג'רסי להדר יוסף שם הוא עובד על מסלול האתלטיקה עם כדורגלנים צעירים, מבקר את בתו ואת הוריו המתגוררים בארץ, ומהרהר: "אני שוקל להישאר כי אני רואה את הפוטנציאל כאן בארץ. הרבה כבר פנו אלי בנושא שיפור מהירות כי ההורים מבינים שזה נחוץ כדי שהילד יגיע לשחק כדורגל באירופה. אנשים רעבים לזה ומוכנים להשקיע בקריירה של הילד".
"אבל העיקר מבחינתו זה שיהיו בארץ מתקני ספורט חופשיים לנוער במקום סכינים, סמים ופשע."
"אבל העיקר מבחינתו זה שיהיו בארץ מתקני ספורט חופשיים לנוער במקום סכינים, סמים ופשע."
מעל 20 שנה החזיק שיא הריצה הלאומי של פיליפ ל-400 מטר משוכות מתחת גיל 23, 51.35 שניות, לאחר שגם החזיק בשיא מתחת גיל 20 ל-400 מטר, 48.18 שניות. לפני כן הוא עלה בגיל 16 מאודסה, אוקראינה, עם אמו מהנדסת המים ואביו החורג שהיה טייס. 
הוא שיחק טניס וכדורגל אבל מצא עצמו על מסלול הריצה. "מאמן אתלטיקה ראה אותי פעם וקלט שאני מהיר, גנב אותי לאתלטיקה, ואולי בכך עשיתי את טעות חיי כשעזבתי את הכדורגל אבל האמת היא שבאתלטיקה מיציתי את הכשרון שלי והגעתי לשיאים ותארים".
 
לאחר הלימודים לתואר בחינוך גופני בווינגייט והעבודה על מהירות עם ספורטאים שונים הוא מצא עצמו באמריקה, משכלל ומשתכלל, מתמקצע בהפיכת ספורטאים מענפים שונים למהירים יותר. "פיתחתי שיטה אותה הבאתי מהאתלטיקה ומשאר הענפים בהם עבדתי. פיתחתי תרגילים טובים, ארגז כלים לשיפור מהירות, ועם זה אני עובד. משפר יציאה מהמקום בטניס, ספרינט בכדורגל, קידום צעירים שרוצים להגיע רחוק".
"באתלטיקה מיציתי את הכשרון שלי והגעתי לשיאים ותארים"
פיליפ אוהב כדורגל, מכיר היטב את העולם הזה ובטוח שיש לו בשורה עבורנו: "המשימה שלי היא שסוף סוף נהיה בטורניר הגביע העולמי. ראינו את המונדיאל האחרון וברור לי שהשחקנים שלנו לא שם כי הם לא מספיק מהירים ושזה לא מספיק לרוץ רק במחצית הראשונה. ראית מה צרפת עשתה בגמר לאחר שפיגרה מול ארגנטינה? נכון שבסוף היא הפסידה בפנדלים אבל כדי לחזור למשחק היא ביצעה לחץ על היריבה מדקה 80. כזה לחץ לא ראיתי בחיים. יכולת אתלטית מדהימה, וזה מה שחסר כאן כי לא עובדים בארץ מגיל צעיר על הכושר הגופני. זו הנישה בה אני יכול להיכנס ולתת המון. למשל, אני עובד בימים אלה עם שני ילדים בני עשר וכל אחד מהם שיפר אצלי בכמעט שניה שלמה את השיא האישי בריצת 60 מטר. זה האקסטרא שאין במועדונים. הבאתי לשם כך ציוד מאמריקה שאין פה. אני מקווה ומאמין שעוד שמונה שנים נהיה במונדיאל אם נעבוד נכון על הכושר בענף בו רוב הילדים רוצים להיות, אבל לשם כך נדרש גם מאמץ מהמדינה".
 
 
"אני מקווה ומאמין שעוד שמונה שנים נהיה במונדיאל אם נעבוד נכון על הכושר בענף בו רוב הילדים רוצים להיות, אבל לשם כך נדרש גם מאמץ מהמדינה".
"אני מקווה ומאמין שעוד שמונה שנים נהיה במונדיאל אם נעבוד נכון על הכושר בענף בו רוב הילדים רוצים להיות, אבל לשם כך נדרש גם מאמץ מהמדינה".
פיליפ, כפי שהבנתם, הוא אידיאליסט וחולם, והוא חושב שמהספורט אפשר להפיק יותר מאשר שיאים ומדליות: "האמריקאים טובים בספורט כי יש הרבה מגרשי טניס ואתלטיקה פתוחים לקהל בחינם כדי שיילכו לשם ולא לפשע ברחוב. יש גם הרבה מועדונים מקצועיים פרטיים אבל הצעד הראשון הוא כבר מגיל 5 במתקן בשכונה. אני נמצא במגרשים בברוקלין משעה 6 בבוקר גם בגשם ובכל מזג אויר ורואה את זה מקרוב. מה שצריך זה מאמנים ומתקנים. כניסה חופשית למגרשי כדורגל עם דשא סינטתי במקום נרגילות שמרגילות וכל השטויות שגם מביאות אחר כך את הילדים חסרי האמצעים לסמים. ככה מחזירים לאזרח עבור הארנונה שהוא משלם. ככה נלחמים באלימות ברחוב ובכבישים. אין בישראל מספיק ילדים שעושים ספורט, ופעם אחת בשבוע בחוג זה לא נחשב".
"הוא אידיאליסט וחולם והוא חושב שמהספורט אפשר להפיק יותר מאשר שיאים ומדליות"
"הוא אידיאליסט וחולם והוא חושב שמהספורט אפשר להפיק יותר מאשר שיאים ומדליות"
– " Philgym"
זה שם האקדמיה של פיליפ, ומי יודע אולי אצלו נמצא הגרוש ללירה, האקס פקטור שיביא את הכדורגל הישראלי למונדיאל.
מה שבטוח, מהר כמו ספרינט זה לא יהיה אבל אם נרוויח על הדרך עוד קול בעד הספורט כנגד האלימות.

קיבלתם מוטיבציה להתאמן? הנה כמה מוצרים שיוכלו לסייע לכם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *