בלוג

ריצה זה טבע

אם טרם מצאתם תירוץ לרוץ הנה לפניכם מטרה שעבורה שווה אפילו בקיץ הישראלי החם לעלות על נעלי ריצה: ריצה חברתית. זו הכותרת תחתה עשרות אנשים עשו את מסלול נחל חרוד לאחרונה עם שקיות אשפה, רצו, עצרו לאסוף זבל שאחרים השאירו וסגרו 10 קמ בנוף יפהפה, מלאי סיפוק. לאור הכיף וההצלחה אתם מוזמנים להצטרף כבר החודש אל ריצת הניקיון החברתית הבאה בעמק יזרעאל.

 
אמילי זיידל, האשה שמאחורי המיזם היפהפה, מבטיחה לכם חוויית ריצה מהנה ושונה שתגוון לכם את האימונים ותוסיף להם צבעים ותכנים חדשים: "זה כמו לרוץ בתוך תמונה. נחל זורם בין שדות הקיבוצים, כל פעם רואים משהו אחר צומח. פעם עגבניות, פעם בזיליקום, אבטיחים ועוד ועוד".
אמילי, עפולאית במקור וכיום עין חרוד מאוחד, סמנכלית תרבות ברשת מתנסי עפולה, גילתה את הריצה לאחר לידת שתי בנותיה. "הייתי צריכה רק קצת אוויר ובסוף התאהבתי ברמות של התמכרות קשה ומאז לא מפסיקה לרוץ כל בוקר, מרתונים ועוד. זה העולם שלי היום. קודם כל ריצה ואז השאר. החיים מתנהלים לפי הריצה".
 
"זה כמו לרוץ בתוך תמונה. נחל זורם בין שדות הקיבוצים..." אמילי זיידל
ואיך נולדה הריצה החברתית?
 
"מהרצון לייצר קהילת רצים בעמק ובגלבוע. אין כאן המון רצים ואין תרבות ריצה באזור. יש רק קבוצות קטנות. אתה בא לתל אביב ורואה שכולם רצים שם עד שנראה לך שאם אתה לא רץ אתה לא קיים. הייתי קמה לרוץ בארבע וחצי-חמש בבוקר בנחל חרוד, וזה חשוך ומפחיד. פתחתי קבוצת ווצפ ואמנם הצטרפו 80 איש אבל זה לא צלח".
"...אתה בא לתל אביב ורואה שכולם רצים שם עד שנראה לך שאם אתה לא רץ אתה לא קיים..."
"...אתה בא לתל אביב ורואה שכולם רצים שם עד שנראה לך שאם אתה לא רץ אתה לא קיים..."
ואז ריצה חברתית איך?
 
"רצים בנחל זו יוזמה חברתית. לא קבוצת ריצה ולא לוז קבוע. פשוט חבורת אנשים מכל אזור הגלבוע ועמק יזרעאל שאוהבים לרוץ.
לפני שנה בערך הבליח במוחי הרעיון של קהילת רצים באזור.
אני רצה לרוב בנחל חרוד, רואה המון אנשים רוכבים על אופניים, מעט רצים, ואז החלטתי להרים את הכפפה. בואו נרוץ יחד. המטרה היא לייצר קהילה. פעם בחודש מפגש ריצה סביב ערך קהילתי כלשהו כשהראשון היה ריצת ניקיון של 8-10 קמ אבל כל אחד יכול לבחור את מספר הקילומטרים המתאים עבורו". 
 
אמילי והחבר'ה התחברו אל חברת רשת הניקוז ירדן דרום ולאט לאט התחילה היענות שכללה גם את המועצה האזורית גלבוע ואת קבוצת "רצים בעמק" של הוד קליין. "בסוף יצא שכולנו ניקינו יחד והיה המון מה לנקות אבל בסוף התפנקנו באוכל בריא וטעים בתרומה של אחד מהרצים בקבוצה. כך גם נרתם חבר קבוצה נוסף עם חנות בירות בוטיק מעפולה, ביר פוינט, שהכין עמדת בירה, ומסעדת פיקו שתרמה כריכים וסלטים. ב-21.7 אנחנו ניפגש בעין יזרעאל לריצה השניה".
"...ריצת ניקיון של 8-10 קמ אבל כל אחד יכול לבחור את מספר הקילומטרים המתאים עבורו"
"...ריצת ניקיון של 8-10 קמ אבל כל אחד יכול לבחור את מספר הקילומטרים המתאים עבורו"
מי הם האנשים בקבוצה?
 
"הקבוצה מאוד מגוונת. עצמאים, מזכירות, מנהלים ועוד, וכך נוצר כור היתוך מדהים. המפגש הראשון היה קסום וכולם נרתמו עם עוד רעיונות להמשך. אלה אנשים שמחוברים למקום ורוצים לשמור על הנחל. כל היופי זה שכל אחד מהרצים תורם מיכולותיו ומעצמו באמצעות ההתחברות לריצה".
 
בין הרצות עורכת הדין מור ארבל, תושבת נורית שבחבל הגלבוע, שגם הגבירה הדים לארוע בתפקידה ככתבת צרכנות בתכנית "פותחים יום" בערוץ 13 שם סיפרה על הריצה החברתית בנחל חרוד. "היתה חוויה מדהימה וחשובה ואני כבר מחכה לארוע הבא. אני עצמי גיליתי את הריצה לפני שנתיים וחצי, שזה עולם מדהים, ואני מברכת על כך וממליצה לכל אחת ואחד לנסות. גם אם מישהו חושב שזה בלתי אפשרי ומתלבט, הוא יגלה שהכל אפשרי. הארוע בנחל חרוד תורם, הן לקהילתיות והן לאיכות הסביבה".
"גם אם מישהו חושב שזה בלתי אפשרי ומתלבט, הוא יגלה שהכל אפשרי."
"גם אם מישהו חושב שזה בלתי אפשרי ומתלבט, הוא יגלה שהכל אפשרי."

קיבלתם השראה לצאת לריצה? הנה כמה מוצרים שאולי יעניינו אתכם 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *